”Omöjligt bor inte här”

 

 

 

 

 

 

 

 

SIGNUMPRISET® uppmärksammar och belönar det nordiska företag som bäst förvaltar och vårdar sina varumärken. Priset sätter den långsiktiga planeringen och vården av varumärket i centrum, snarare än enstaka lyckade kampanjer. I år tillföll priset Gröna Lund, i tuff konkurrens med 11 andra nominerade varumärken. Så här lyder juryns motivering:

”Omöjligt bor inte här”, så lyder en av varumärkesplattformens kärnbudskap – ett budskap som känns högst passande för årets vinnare av varumärkespriset SIGNUM. Utgångspunkten för 129-åriga Gröna Lund är inte enkel: direktkontakt med kunderna har man bara under cirka ett halvår och varje vår skall en ny kull av säsongsarbetare skolas in i varumärket GRÖNA LUND. Samtidigt vill målgrupperna ha en lämplig balans av nytt, gammalt, hisnande och roligt. Över allt detta måste varumärket sväva som en samlande kraft.”

Anna Fanqvist, kommunikatör PRV

Kommentarer inaktiverade för ”Omöjligt bor inte här”

Filed under varumärke

Kommentarer inaktiverade.