Förläggarnas betydelse i spelbranschen

Pim Holfve, VD på Avalance StudiosFörläggarnas är så viktiga för spelbranschen. De hjälper till med allt från finansiering, marknadsföring, kompetens, kunnande och produktutveckling.

När spelutvecklare samarbetar med förläggare står frågor om upphovsrätten i centrum, likaså varumärke. Det är oftast kring detta man ingår avtal. Avtalen är långa och omfattande och det gäller att förstå innebörden och konsekvenserna av allt som står i avtalet.

”Ägandeskapet av varumärket är det allra viktigaste. Historiskt sett har vi i spelbranschen varit dåliga på att behålla de varumärken vi har skapat”, säger Pim Holfve.

Läs hela intervjun med Pim Holfve, VD på Avalance Studios, där han berättar om hur han ser på förläggarnas roll.

/Anna Engquist, strateg digitala medier på PRV

1 kommentar

Filed under Okategoriserade

One response to “Förläggarnas betydelse i spelbranschen

  1. VARUMÄRKE AQUABALANCING HAR DOM EJ BETALD. EJ FÖRSTOTT. SOCIALMEDIZINSKT KURS I STOCKHOLM I NOVEMBER 1987 HAR ORDET AQUABALANCING STOTT PO SPEL. AM SPIEL GESTANDEN! LYCKA TILL MED SPELET! SEXUOLOGY OCH SPEL!