Insikter i kulturella värderingar – en immateriell tillgång

Magnus Alm, Palringo

Magnus Alm, Palringo

I branschen för spelutveckling ser vi ständigt nya lösningar och innovationer utifrån användarnas behov. Palringo är en chat-plattform för gamers där man kommunicerar och spelar med varandra. Plattformen växer stort i det arabiska språkområdet, i MENA-regionen (Middle East North Africa). Magnus Alm är entreprenören som byggt upp företaget och plattformen. Han menar att  deras varumärken och insikter om olika kulturella värderingar i samband med ”content” utgör företagets viktigaste immateriella tillgångar. Patent finns med i bilden, men utgör en mindre del av lösningen.

Läs Magnus tre bästa tips om vad du bör tänka på när du arbetar på en internationell marknad.

/Anna Engquist, strateg digitala medier på PRV

Kommentarer inaktiverade för Insikter i kulturella värderingar – en immateriell tillgång

Filed under varumärke

Kommentarer inaktiverade.